LOTOS PZT Polish Tour w Bydgoszczy

Stefania Rogozińska-Dzik (KS Górnik Bytom) i Waleria Olianowska przegrały 4:6, 6:1, 7-10 z ukraińską parą rozstawioną z numerem drugim – siostrami Maryną i Nadiją Kolb w finale turnieju ITF W15 Fale Loki Koki Tennis Cup w Bydgoszczy, zaliczanego do 4. edycji LOTOS PZT Polish Tour – Narodowy Puchar Polski 2022.

W niedzielnym finale gry pojedynczej (początek godz. 11.00) rozstawiona z numerem siódmym Olianowska spotka się z Czeszką Lindą Klimovicovą (nr 4.).

Pierwsza z nich w sobotę uporała się łatwo z Ukrainką Jelizawetą Kotliar 6:1, 6:0, natomiast Klimovicova odwróciła losy meczu i wygrała ze Słowaczką Katariną Kuzmovą (nr 2.) 3:6, 7:6 (7-5), 7:5.

W imprezie ITF W15 rozgrywanej na kortach ziemnych w Bydgoszczy wystartowało w singlu 11 polskich tenisistek, a cztery z nich przeszły pierwszą rundę. Jako jedyna do ćwierćfinału dotarła utalentowana 16-latka Weronika Ewald (Gdańska Akademia Tenisowa GAT)

Wyniki: https://www.itftennis.com/en/tournament/w15-bydgoszcz/pol/2022/w-itf-pol-03a-2022/order-of-play/

Fale Loki Koki Tennis Cup 2022 zamyka rywalizację tenisistek w 4. edycji LOTOS PZT Polish Tour – Narodowego Pucharu Polski. Był to najmniejszy z trzech kobiecych turniejów, bowiem przed tygodniem odbył się ITF W25 Radom Lotos Cup.

Natomiast na początku sierpnia na twardych kortach Narodowego Centrum Szkoleniowego Polskiego Związku Tenisowego w Kozerkach rozegrano pierwszy w kraju turniej rangi ITF W100 Memoriał Pary Prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich – Polish Open. W finale polscy kibice mieli okazję kibicować Magdzie Linette (AZS Poznań), która jednak przegrała walkę o tytuł z Czeszką Kateriną Siniakovą, byłą liderką deblowego rankingu WTA.

W tym tygodniu na kortach Narodowego Centrum Szkoleniowego PZT pod Grodziskiem Mazowieckim o punkty do światowego rankingu walczą tenisiści w pierwszej edycji challengera ATP90 Kozerki Open również zaliczany do LOTOS PZT Polish Tour – Narodowy Puchar Polski. Sponsorem tytularnym tego cyklu oraz sponsorem strategicznym Polskiego Związku Tenisowego jest Grupa LOTOS.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *