LOTOS PZT Polish Tour w Bydgoszczy

Weronika Ewald (Gdańska Akademia Tenisowa GAT) odpadła w ćwierćfinale turnieju ITF W15 Fale Loki Koki Tennis Cup w Bydgoszczy, rozgrywanego w ramach 4. edycji LOTOS PZT Polish Tour – Narodowy Puchar Polski 2022. Przegrała w piątek 0:6, 6:7 (5-7) z Czeszką Lindą Klimovicovą, rozstawioną z numerem czwartym. W finale debla wystąpi Stefania Rogozińska-Dzik (KS Górnik Bytom).

W pierwszym sobotnim półfinale, o godzinie 11, Ukrainka Jelizaweta Kotliar spotka się z Walerią Olianowską (nr 7.). Po nich na kort wyjdą Klimicova ze Słowaczką Katariną Kuzmovą (nr 2.). Na koniec dnia wyznaczono finał gry podwójnej, w którym Rogozińska-Dzik i Olianowska powalczą o tytuł z ukraińskimi siostrami Maryną i Nadiją Kolb, parą rozstawioną z numerem drugim w drabince.

W Bydgoszczy wystartowało w singlu 11 polskich tenisistek, a cztery z nich przeszły pierwszą rundę. Wyniki: https://www.itftennis.com/en/tournament/w15-bydgoszcz/pol/2022/w-itf-pol-03a-2022/order-of-play/

Fale Loki Koki Tennis Cup 2022 to już ostatni kobiecy turniej w tegorocznym cyklu LOTOS PZT Polish Tour – Narodowy Puchar Polski. Największą imprezą dla tenisistek w tym cyklu był ITF W100 Memoriał Pary Prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich – Polish Open. Rozegrany został w pierwszym tygodniu sierpnia na twardych kortach Narodowego Centrum Szkoleniowego Polskiego Związku Tenisowego pod Grodziskiem Mazowieckim.

W tym tygodniu na obiekcie NCS PZT odbywa się druga duża międzynarodowa impreza – challenger ATP90 Kozerki Open również zaliczany do „narodowego Touru”. Tenisiści walczą w nim o premie w łącznej wysokości 67 960 dolarów.

Sponsorem strategicznym Polskiego Związku Tenisowego oraz sponsorem tytularnym LOTOS PZT Polish Tour – Narodowy Puchar Polski jest Grupa LOTOS.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *