Wzornictwo to nie tylko meble, elektronika i sprzęt AGD. „Oscarem designu” zostały wyróżnione także narzędzia

Pojęcie designu często kojarzy się z modą, samochodami, meblami czy elektroniką użytkową. Wzornictwo jest jednak coraz bardziej istotne także w mniej oczywistych dziedzinach takich jak np.: przybory biurowe, sprzęt kempingowy czy ten należący do wyposażenia salonów urody. Innym przykładem mogą być narzędzia, które wraz z innymi produktami dla profesjonalistów, są oceniane w prestiżowym konkursie Red Dot.

Red Dot Design Award, nazywana też „Oscarem designu”, to jedna z największych i najbardziej renomowanych nagród dotyczących wzornictwa. Przyznawana jest w Niemczech, a jej historia sięga połowy ubiegłego wieku. Firmy z całego świata konkurują ze sobą w 51 kategoriach, po to, by potwierdzić, że ich produkty cechują się wyjątkowej jakości designem. Nad przebiegiem konkursu czuwa międzynarodowe jury, a projekty oceniane są w kategoriach takich jak np. samochody i motocykle, biżuteria, technologia komunikacyjna lub narzędzia.

W tym roku wśród laureatów znalazły się dwa produkty firmy Würth, od dziesięcioleci zaopatrującej fachowców na całym świecie w niezbędny sprzęt. Pierwszy z docenionych przedmiotów to wkrętak z magazynkiem do mechaniki precyzyjnej, który jury określiło jako wyróżniający się dobrą funkcjonalnością oraz dużą łatwością obsługi. W narzędziu znajduje się dwanaście podwójnych grotów 4 mm, wykorzystywanych przez fachowców związanych z elektroniką i mechaniką precyzyjną. Wymienne groty umiejscowione są w uchwycie, co ułatwia szybki wybór odpowiedniego, w zależności od potrzeb.

Wśród nagrodzonych są także zestawy bitów, które wyróżniono jako udane rozwinięcie rodziny produktów i rezultat przemyślanego procesu projektowego. Wymienne paski bitów w zestawie mogą być pobierane do miejsca zastosowania lub użyte do indywidualnego skonfigurowania pudełka. Wyraźne oznaczenia poszczególnych elementów ułatwiają korzystanie z produktu. Odporne na uderzenia pudełko, w którym mieszczą się bity, wykonane jest z tworzywa sztucznego i posiada zacisk na pasek.

– Nagroda Red Dot przyznawana jest projektom wyróżniającym się pod względem wzornictwa. Chodzi tu jednak nie tylko o ich estetykę, ale i o funkcjonalność. Ta druga cecha jest szczególnie ważna dla profesjonalistów, których interesuje przede wszystkim to, jak dany wyrób sprawdza się w praktyce. Jest to i dla nas bardzo istotne, dlatego cieszymy się, że nasze produkty zostały docenione przez międzynarodową kapitułę – mówiJacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

To nie pierwsze nagrody Red Dot dla produktów Würth. Wcześniej uhonorowane zostały m.in. pistolet do piany 1-składnikowej Purlogic ® Premiumpress (nagroda w 2017 r.) czy pokrętło pyłoszczelne z linii Zebra (2015 r.).

Würth Polska jest liderem w technice zamocowań i dystrybucji produktów dla profesjonalistów, obecnym na polskim rynku już 32 lata. To nowoczesna firma i wiarygodny, stabilny pracodawca, który zatrudnia ponad 750 pracowników, z czego ponad 500 w Dziale Sprzedaży podzielonym na 7 obszarów – Auto, Cargo (w tym Agro), Drewno, Budownictwo, Metal, Instalacje i Budownictwo Inwestycje. Würth Polska posiada 42 sklepy stacjonarne oraz rozbudowany sklep internetowy, który zapewnia możliwość zakupów 24h na dobę bez wychodzenia z domu. Centrala firmy i nowoczesne centrum logistyczne znajdują się w Warszawie. Koncern prowadzi sprzedaż wyłącznie firmom i osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Więcej informacji o Würth Polska pod linkiem.

Grupa Würth została założona w 1945 r. w Niemczech. Obecnie składa się z ponad 400 samodzielnych firm, rozmieszczonych w ponad 80 krajach na wszystkich kontynentach. Zatrudnia ponad 83 tys. osób, z czego ponad 33 tys. to przedstawiciele handlowi. Würth to również ponad 3,7 mln klientów. Zgodnie z rocznym sprawozdaniem finansowym, w 2021 r. Grupa Würth osiągnęła łączną sprzedaż na poziomie 17,1 mld EUR.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *