Networking – 10 korzyści z inwestowania w siebie i biznes

Networking to coś zdecydowanie więcej niż tylko modne hasło. To nie spotkania, na których wymienia się wizytówkami, ale potężne narzędzie, które umożliwia wymianę doświadczeń i poznawanie innych, aktywnych zawodowo ludzi. W dzisiejszym, nieprzewidywalnym świecie, utrzymywanie silnej sieci powiązań biznesowych stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. I to z co najmniej 10 powodów.

Może to zabrzmieć trochę jak tekst rodem z filmów Hollywood, ale świat biznesu często bardziej skupia się na tym, kogo znasz, a nie na tym, co wiesz. Solidna sieć kontaktów biznesowych może przenieść Twoją pewność siebie i ścieżkę kariery w zupełnie nowe miejsca. Oto tylko kilka korzyści, płynących z udziału w spotkaniach networkingowych:

1.      Może prowadzić do powstania nowego biznesu

Jest to prawdopodobnie najbardziej oczywista korzyść, ale nawiązywanie nowych kontaktów otwiera drzwi dla nowych możliwości biznesowych nie tylko dzięki poznaniu odpowiednich ludzi, ale m.in. dzięki poleceniom – tłumaczy Paweł Kuczera, Prezes Zarządu Horyzont Inwestycji, podmiotu zajmującego się pomnażaniem majątku klientów, m.in. poprzez inwestowanie w nieruchomości, oraz doceniającego siłę spotkań networkingowych. – Podczas organizowanych przez nas cyklicznie wydarzeń, czyli spotkań w różnych miejscach w Polsce, odbywających się pod wspólnym hasłem Wielka Wymiana Kontaktów, uczestnicy mogą poznać potencjalnych nowych klientów lub partnerów biznesowych. – wyjaśnia.

2.      Sprawia, że ​​jesteś bardziej „widoczny”

Jedną z największych korzyści płynących z regularnego udziału w spotkaniach networkingowych jest poprawa Twojej „reputacji” i wzrost znaczenia Twojej marki w branży. Im więcej osób zobaczy twoją twarz, pozna twoje imię i dowie się, jakie masz umiejętności i zdolności, tym silniejszy wizerunek zbudujesz – o ile tylko angażujesz się w pozytywny i znaczący sposób. To sprawia, że ​​będziesz postrzegany jako potencjalny zasób. Jeśli ludzie są świadomi Twojej wiedzy i wywarłeś na nich wpływ, zgadnij, z kim się skontaktują, gdy będą potrzebowali pomocy?

3.      Dostarcza nowych pomysłów i perspektyw

Networking oznacza kontakt z różnymi ludźmi, którzy pochodzą z różnych środowisk i branż. Ty i wszyscy, których spotkasz, możecie wnieść do wspólnej inicjatywy unikatowe wartości. „Zwykła” rozmowa może prowadzić do narodzenia się nowych pomysłów biznesowych czy spostrzeżeń. Może to nie tylko pomóc w nauce nowych rzeczy, ale także uniknąć błędów, zaoszczędzić czas i upewnić się, że nigdy nie zabraknie Ci świeżych pomysłów, by rozwijać się jako przedsiębiorca.

4.      Zapewnia silniejszą sieć wsparcia

Bez względu na branżę, w której działasz, zdarzają się trudne czasy. Możesz stracić pracę, stanąć przed pozornie niemożliwym terminem wykonania zlecenia lub napotkać problem, z którym nie potrafisz sobie poradzić. W takich sytuacjach rozbudowana sieć kontaktów biznesowych może naprawdę się opłacić – Ludzie, których znasz, mogą pomóc Ci w rozwijaniu biznesu w trudnych czasach, zapewnić zasoby, gdy staniesz przed jakimś wyzwaniem i wiele więcej – wylicza Michał Chimko z Horyzont Inwestycji.

5.      Może dać Ci dostęp do branżowych influencerów

Kolejną nieocenioną korzyścią z networkingu jest dostęp do wpływowych osób, z którymi inaczej trudno byłoby Ci się skontaktować. Podczas wydarzeń branżowych często odbywają się warsztaty prowadzone przez biznesmenów i profesjonalistów w danej dziedzinie. Możesz opuścić wydarzenie z kilkoma numerami telefonów ciekawych osób, które mogą przedstawić Twojemu zespołowi nowe pomysły. Wydarzenia te oferują również doskonałą okazję do spotkania się twarzą w twarz i nawiązania kontaktów z niektórymi potężnymi w świecie biznesu ludźmi, z którymi inaczej nie miałbyś szans się poznać.

6.      Buduje Twoje umiejętności społeczne i pewność siebie

Jest to zaleta networkingu, którą ludzie często przeoczają. W miarę nawiązywania kolejnych relacji Twoja pewność siebie i samoocena mogą ogromnie wzrosnąć. Czasami może się wydawać, że poza strefą komfortu otaczają Cię inni profesjonaliści. Ale w końcu przyzwyczaisz się do prezentowania swojego zestawu umiejętności, rozmawiania z ludźmi posiadającymi władzę i tak dalej – ostatecznie sprawisz, że będziesz bardziej pewny tego, co masz do zaoferowania.

7.      Pozwala ci „wiedzieć”

Im bardziej rozbudowana będzie Twoja sieć kontaktów biznesowych, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz na bieżąco z klimatem biznesowym, nowościami i trendami. – Uczestnictwo w wydarzeniach takich jak Wielka Wymiana Kontaktów, rozmowa z ludźmi, którzy są liderami w swoich dziedzinach, oznacza, że ​​masz stały dostęp do najnowszych informacji i strategii – zauważa Mentor z Horyzontu Inwestycji, Marcin Kuryło. Wiedza jest dziś najcenniejszą walutą. Pozwala m.in. dostrzegać okazje inwestycyjne wcześniej niż inni, czy z drugiej strony – dostrzegać ryzyka, by w porę uniknąć katastrofy.

8.      Prowadzi do nowych przyjaźni

Networking często umożliwia kontakt z osobami, które podzielają Twoje pasje, zainteresowania i kroczą podobną ścieżką kariery. Spotkanie osób o podobnych poglądach w środowisku biznesowym może nie tylko uzupełnić Twój wizytownik potencjalnych zasobów, ale może prowadzić do trwałych przyjaźni. A patrząc prawdzie w oczy, trzeba przyznać, że nawiązywanie przyjaźni w dorosłym życiu – zwłaszcza na polu biznesowym – jest zdecydowanie trudniejsze niż na placu zabaw, kiedy byliśmy dziećmi.

9.      Wzmacnia istniejące relacje

Networking pozwala ludziom zobaczyć więcej. Poznać Cię lepiej: to kim jesteś i co możesz zapewnić. Na przykład podczas spotkania networkingowego być może inaczej spojrzysz na współpracownika, z którym nigdy dotąd nie miałeś okazji porozmawiać poza pracą. To działa także w drugą stronę. Daje innym możliwość zobaczenia twojej osobowości i spojrzenia na twoją wartość z innej perspektywy.

10. Może być niesamowicie satysfakcjonujące

Networking to z pewnością system dawania i brania. Pozwala wymieniać się pomysłami i umiejętnościami, ale co ważniejsze, stanowi cenny zasób dla innych. A kiedy jesteś w stanie udzielić wsparcia lub pomóc komuś osiągnąć jego cele, jest to również niesamowicie satysfakcjonujące i budujące uczucie. Chcesz tego doświadczyć? Najbliższa okazja do wzięcia udziału w spotkaniu networkingowym z cyklu Wielkiej Wymiany Kontaktów będzie już niebawem, 27 sierpnia w Gdańsku. Szczegóły dostępne są w media społecznościowych Horyzont Inwestycji, a bilety na platformie Evenea.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *