trawnik z rolki

Jak pielęgnować trawę z rolki?

Trawa z rolki to coraz częściej wybierany sposób na wykonanie trawnika. Metoda ta nie jest zarezerwowana dla gospodarzy stadionów czy dużych firm, które wykładają nimi rozległe obszary. Dziś każdy może kupić rolki trawy i równie szybko cieszyć się pięknym wyglądem tak wykonanego trawnika.

Jednakże, aby trawnik wykonany z rolowanej trawy był cały czas soczyście zielony, trzeba o niego dbać, gdyż bez tego piękny początkowy wygląd może ulec pogorszeniu. Odpowiednie traktowanie trawy z rolki należy rozpocząć już na etapie układania. Oczywiście, sama trawa musi być dobrej jakości, od renomowanego producenta i odpowiednio dobrana do warunków, w jakich będzie położona. Samo podłoże musi być również dobrze przygotowane. Po wyłożeniu trawnik należy zwałować.

Podlewanie trawy z rolki

W przypadku trawy z rolki jest to najważniejsza czynność. Szczególnie po położeniu trawnik musi być intensywnie nawadniany. Po pierwszym podlaniu darń musi być całkowicie przesiąknięta wodą. W pierwszym tygodniu trawnik należy podlewać codziennie, w kolejnym już co dwa lub trzy dni.

Po podlaniu ziemia powinna być nasiąknięta na głębokość ok. kilkunastu centymetrów, a podlewać należy, gdy wyschnie kilka górnych centymetrów gleby. Trawę najlepiej podlewać jest wczesnym rankiem, późnym popołudniem lub wieczorem. Generalnie, nie należy tego robić przy pełnym słońcu. Najlepsze jest oczywiście nawadnianie automatyczne, dzięki czemu można je ustawić na wskazaną porę i samemu zaoszczędzić czasu.

Należy też pamiętać, że z drugiej strony nadmierne nawadnianie nie jest wskazane, gdyż utrudnia dostęp tlenu do korzeni i powoduje obumieranie roślin. Oczywiście, przy podlewaniu należy brać pod uwagę pogodę.

Koszenie trawy z rolki

Koszenie należy wykonać najwcześniej, gdy trawa z rolki dobrze się ukorzeni, czyli po ok. trzech lub czterech tygodniach. Pierwsze koszenie powinno być krótkie, z wysokości ok. 7-8 cm należy ściąć 1-2 cm. Kolejne koszenia wykonuje się już niżej, choć oczywiście do preferowanej wysokości.

Koszenie wykonuje się częściej w okresie intensywnego wzrostu trawy, czyli latem. Gdy panują susze, koszenie należy ograniczyć. Podobnie, jak przy podlewaniu, nie wolno kosić trawy w intensywnym słońcu, gdyż koszenie otwiera źdźbło i zawarta w trawie woda wyparowuje. Na zimę trawę zostawia się nieco dłuższą, aby w dobrym stanie przetrwała zimę.

Nawożenie trawy z rolki

W pierwszym sezonie po ułożeniu, trawa z rolki raczej nie wymaga nawożenia, choć oczywiście zależy to od jej wyglądu. Zazwyczaj pierwsze nawożenie wykonuje się na zimę, a w kolejnych sezonach już standardowo, dwa razy w sezonie, najlepiej nawozem specjalnie do trawników przeznaczonym.

Niezależnie od powyższych rad, zawsze należy stosować się do instrukcji producenta trawy, gdyż może ona wymagać specjalnego traktowania.

Trawa rolkowa to bardzo dobre rozwiązanie. Rolki trawy wysokiej jakości kupisz na www.producenttrawy.pl . Trawa z rolki od producenta.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.