Modele CUPRY na warsztacie ABT Sportsline – te osiągi budzą emocje

  • Dzięki tuningowi ABT moc modelu CUPRA Formentor VZ5 wzrosła do imponujących 450 koni mechanicznych i 530 Nm.
  • Z kolei dzięki ulepszeniu wydajności ABT Power CUPRA Leon VZ może pochwalić się pokaźną mocą 360 KM dla wersji hatchback i 370 KM w modelu Sportstourer.
  • W Krakowie znajduje się jedna w Polsce strefa ABT Sportsline, gdzie można zobaczyć zmodyfikowane modele hiszpańskiej marki.

 Modele marki CUPRA wyróżniają się sportowym charakterem połączonym z nietuzinkowym designem. W trosce o zapewnienie klientom jeszcze większej mocy hiszpańska marka od lat współpracuje z ABT Sportsline – niemieckim tunerem specjalizującym się w modyfikacji samochodów sportowych. Dzięki tej kooperacji pojazdy CUPRA mimo imponujących osiągów w standardzie nabierają nowego i jeszcze bardziej drapieżnego charakteru.

CUPRA znana jest również z udziału w elitarnych zawodach motorsportowych takich jak Formuła E i Extreme E. Z myślą o tych zeroemisyjnych konkurencjach powstało kilka wyjątkowych modeli we współpracy z renomowanym europejskim tunerem ABT Sportsline, której efektem jest limitowana seria samochodów stworzona, by zachwycać nie tylko sportowych entuzjastów. Właśnie dlatego ABT Sportsline wziął na warsztat flagowe modele marki, by wydobyć z nich jeszcze więcej mocy i podkreślić wyjątkowe DNA.

CUPRA Formentor VZ5

Sportowy SUV CUPRA Formentor VZ5 zdobył swoją rozpoznawalność nie tylko za sprawą unikalnego wyglądu, ale przede wszystkim dzięki dynamicznych osiągów. Dzięki współpracy z ABT Sportsline moc flagowego modelu marki osiąga imponujące 450 KM, z kolei moment obrotowy wzrósł do 530 Nm.

Wynikiem naszej wieloletniej współpracy z ABT Sportsline jest między innymi odpowiednio niskie zawieszenie. Zdecydowaliśmy się na obniżenie go o 20 mm z przodu i 15 mm z tyłu pojazdu oraz wprowadzenie wydajniejszego układu wydechowego, który zapewnia bardziej basowe brzmienie silnika. Wynik tych modyfikacji to nie tylko poprawa dynamiki, ale również imponujący czas przyspieszenia do 100 km/h, teraz wynosi on zaledwie 3,9 sekundy. Ta mocniejsza wersja Formentora z pewnością zadowoli najbardziej odważnych klientów – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Managerka marek SEAT i CUPRA.

CUPRA Leon VZ

Wcześniej niemiecki tuner zaprezentował także pakiet wzmacniający dla modelu CUPRA Leon VZ. Inżynierowie ABT chcieli podkreślić dynamiczną sylwetkę auta, dzięki 20-calowym felgom oraz nowym sprężynom montowanym w zawieszeniu. Modyfikacji poddano także moc 2-litrowego silnika. Dzięki ulepszeniu wydajności ABT Power CUPRA Leon VZ może teraz pochwalić się pokaźną mocą 360 KM dla wersji hatchback i 370 KM w modelu Sportstourer, każdy z momentem obrotowym równym 450 Nm.

CUPRA E-Racer

Współpraca CUPRA i ABT nie kończy się tylko na modelach produkcyjnych. Hiszpańska marka dołączyła także do zespołu ABT Sportsline w zawodach Formuły E w sezonie 2023. Kierowcy Lucas di Grassi i Nico Müller reprezentują zespół ABT CUPRA Formula E w rywalizacji samochodów elektrycznych w miastach na całym świecie. Specjalnie na potrzeby wyścigów powstał model CUPRA E-Racer, czyli pierwszy w 100% elektryczny wyścigowy model marki.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *