Kaufland podnosi efektywność energetyczną swoich placówek – sieć inwestuje w energooszczędne LED-y i fotowoltaikę

Jednym z priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. W związku z tym detalista konsekwentnie inwestuje w rozwiązania przyjazne środowisku oraz zwiększające efektywność energetyczną sieci. Firma zakończyła właśnie wymianę energooszczędnego oświetlenia LED we wszystkich swoich sklepach i planuje zrealizować jeszcze w tym roku finansowym projekt instalacji paneli fotowoltaicznych w kolejnych obiektach.

Market we Wrocławiu przy ul. Długosza był pierwszym obiektem sieci, który wyposażono w panele fotowoltaiczne. Projekt zakończono w sierpniu ubiegłego roku. Po sukcesie testowego wdrożenia Kaufland podjął decyzję o wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii również w kolejnych placówkach, co w istotny sposób przyczyni się do osiągnięcia przez sieć neutralności klimatycznej* do 2025 r.

Naszym długoterminowym celem jest instalacja paneli fotowoltaicznych na wszystkich istniejących obiektach posiadających odpowiednią konstrukcję dachową, a także w nowo wybudowanych sklepach. Montaż rozwiązań wykorzystujących OZE jest istotnym krokiem w kontekście realizacji naszych zobowiązań klimatycznych. Kaufland zadeklarował, że do 2030 r. zredukuje emisje powstałe w wyniku działalności operacyjnej o 80% w porównaniu do 2019 r. Dzięki fotowoltaice chronimy zasoby naturalne i wnosimy kolejny wkład w ochronę środowiska naturalnego. Chcemy wykorzystać ją również do promowania odnawialnych źródeł energii wśród konsumentów. W przyszłości informacje dotyczące ilości energii wyprodukowanej dzięki instalacji fotowoltaicznej będą prezentowane klientom na ekranach digital signage przy wejściu do sklepu – mówi Adam Sadowski, ekspert Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.

Na 2022 r. detalista zaplanował montaż i uruchomienie trzech instalacji fotowoltaicznych. Pojawią się one na dachach marketów Kaufland w Gliwicach, Lublinie i Piastowie. Urządzenia pokryją w skali roku nawet do 20% całkowitego zapotrzebowania na energię. Jednocześnie sieć rozpoczęła procedurę pozyskiwania niezbędnych pozwoleń dla kolejnych obiektów. W ciągu kilku najbliższych lat w rozwiązania wykorzystujące OZE wyposażone zostaną: markety w Jarosławiu, Częstochowie, Zawierciu, Katowicach i Głogowie, Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu, a także Centrum Dystrybucyjne w Woli Krzysztoporskiej.

Milionowa inwestycja w energooszczędne oświetlenie LED

Sieć Kaufland sięga po wiele rozwiązań technologicznych, dzięki którym optymalizuje zużycie energii w swoich obiektach. Jednym z nich jest energooszczędne oświetlenie LED, które dotychczas było standardem we wszystkich  nowo wybudowanych i zmodernizowanych marketach. Kaufland zakończył właśnie wymianę oświetlenia na LED w 49 lokalizacjach i tym samym jest ono dostępne we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce. Technologia LED jest wykorzystana zarówno w salach sprzedaży, magazynach, jak i w pasażach handlowych. Inwestycja kosztowała blisko 5,5 mln złotych. Średnioroczna oszczędność zużycia energii elektrycznej w 49 zmodernizowanych placówkach wyniesie około 6895 MWh.

*Emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa (Scope 1&2) są kompensowane poprzez certyfikowane projekty ochrony klimatu, więcej informacji na: https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/zrobmy-to-razem/klimat.html.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *