jak kupić kasę fiskalną

Jak kupić dobrą kasę fiskalną?

Większość przedsiębiorców musi rejestrować swoją działalność na kasie fiskalnej. Obowiązek korzystania z takich urządzeń stopniowo rozszerza się na coraz więcej zawodów. Asortyment kas jest bardzo duży, więc wybór odpowiedniego rozwiązania może być dosyć trudny.

Podstawowe parametry kas fiskalnych

Najważniejszą kategorią przy wybieraniu urządzenia powinien być rodzaj prowadzonej działalności. Kupowanie kasy, która jest zbyt duża lub bardziej skomplikowana niż to konieczne, to kiepska inwestycja.

Kasa fiskalna jednostanowiskowa to najbardziej popularne rozwiązanie, które sprawdza się w większości przedsiębiorstw. Do takiego urządzenia można przyłączyć między innymi wagę, komputer i czytnik kodów kreskowych.

W niektórych przypadkach istnieje konieczność zainwestowania w kasę mobilną. Są to nieduże, przenośne urządzenia, które sprawdzają się np. w sytuacji, kiedy przedsiębiorca dojeżdża do klienta i wykonuje jakąś usługę na miejscu. Nie zapewniają zbyt wysokiego komfortu użytkowania, ale są niezbędne przy niektórych formach działalności.

W przypadku dużych sklepów stosuje się kasy systemowe. Takie urządzenia mogą pracować w połączeniu z innymi kasami i komputerem, a także wagą i czytnikami kodów kreskowych. Umożliwiają szybką obsługę klienta, np. w sklepach wielkopowierzchniowych. Wszystkie dane są od razu transmitowane do komputera i zapisywane w jego pamięci.

Co brać pod uwagę?

Przy wyborze kasy fiskalnej trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Znaczenie będzie miała częstotliwość korzystania z urządzenia, ilość wystawianych paragonów oraz prostota i wygoda użytkowania. Nie należy inwestować w skomplikowane urządzenie, jeśli nie jest ono niezbędne. Trzeba liczyć się z tym, że obsługa takiej kasy będzie wymagała pewnej wprawy. Oznacza to na przykład konieczność odpowiedniego przeszkolenia nowego pracownika.

Przy jednoosobowej działalności najlepiej sprawdzają się niewielkie urządzenia o niedużej bazie towarowej i małych rozmiarach. Nieduża kasa będzie się idealnie nadawać do sklepiku osiedlowego lub do prywatnego gabinetu lekarskiego. W przypadku sklepu posiadającego duży asortyment niezbędna jest kasa z większą bazą, wyposażona w czytnik kodów kreskowych, terminal płatniczy, wagę, a także szufladę kasjerską.

Warto pamiętać, że każda kasa fiskalna wymaga tak zwanej fiskalizacji. Ten proces polega na zapisaniu numeru NIP w pamięci urządzenia, który nie może zostać zmieniony lub poprawiony. Przed i po przeprowadzeniu fiskalizacji należy powiadomić Urząd Skarbowy.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *