catering

Catering na imprezę firmową

Imprezy firmowe stały się najbardziej popularnym sposobem spędzania czasu z pracownikami. Moda na takie wydarzenia przyszła z krajów wysoko rozwiniętych, gdzie już dawno zauważono, że zadowolenie pracowników ma kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa.

Impreza może odbyć się w różnych formach:

  • imprezy składkowej,
  • wyjścia do restauracji,
  • spotkania w biurze z cateringiem,
  • kompleksowa obsługa imprez przez firmę zewnętrzną.

Jakie jedzenie wybrać – catering

Jedną z podstawowych kwestii przy organizacji imprezy firmowej jest organizacja jedzenia. Najczęściej spotkania takie odbywają się przy posiłku. To przypomina bardziej rodzinną i mniej formalną sytuacje, dzięki temu pracownicy mogą poczuć się swobodniej. Obiady dla całego zespołu to dość spory koszt. Jednak można go ograniczyć wybierając bardziej korzystną ofertę cateringu. W takim wypadku spotkanie powinno odbyć się w siedzibie firmy. Profesjonalna firma dowiezie i przygotuje na miejscu posiłki dla każdego uczestnika spotkania. Również zadba ona o porządek po spotkaniu. Tak opcja jest także korzystniejsza z punktu widzenia pracownika, gdyż nie wymaga zbyt dużego angażowania swojego wolnego czasu. Impreza odbywa się po pracy, nie trzeba dojeżdżać do miejsca spotkania przez co czas znacząco się skraca. Jest to także bardziej nieformalna opcja, pracownicy spotykają się w znanej przestrzeni, która wydaje się bardziej przyjazna. Wybierając taki rodzaj jedzenia należy pamiętać o tym by był on odpowiednio zorganizowany. W restauracji każdy zamawia to co lubi, jednak w cateringu dania są wybrane od górnie. Dlatego należy zwrócić uwagę na:

  • możliwość ciepłego posiłku,
  • alergie pracowników,
  • upodobania kulinarne,
  • wegetarianizm lub weganizm.

Firmy cateringowe kompleksowo zajmują się całością i potrafią dopasować ofertę do upodobań klienta.

Ciekawy Magazyn

Dobry brief to kapitalne narzędzie dla każdego twórcy. Jego obecność oznacza, że istnieje jakaś myśl przewodnia, której Twoja praca powinna zostać podporządkowana. Co pozwala na określenie głównych założeń tekstu, a także jest idealnym punktem odniesienia chociażby do wykonania researchu. To dzięki briefowi będziesz wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego tekstu i gdzie zostanie on opublikowany. I chociaż tego rodzaju informacje wydają się nie mieć tak dużego znaczenia, tak jest to bardzo błędne myślenie. Poza tym brief zawsze można zmienić, tworząc tym samym nowy punkt odniesienia dla własnej pracy.

Zdania nie powinny być zbyt długie. Jest to problem, z którym borykają się zarówno początkujący copywriterzy, jak i ci specjaliści w swoich dziedzinach, którzy zawodowo nie zajmują się pisaniem. Oczywiście zdania wielokrotnie złożone nie są zakazane w tekstach blogowych. Tym niemniej tam, gdzie można użyć kropki, użyj jej. W Internecie nikt nie chce czytać długich zdań. Poza tym takie konstrukcje też trzeba umieć stworzyć. A zachowanie jasności wywodu w kilku następujących po sobie zdaniach wielokrotnie złożonych wcale nie jest łatwe.

Tam, gdzie możesz, używaj czasowników w stronie czynnej. Z gramatycznego punktu widzenia strona bierna jest w porządku, ale niepotrzebnie wydłuża zdania i komplikuje ich przekaz.

Staraj się unikać słów typu „wszyscy”, „żaden”, „każdy”, „nigdy”, „zawsze” itp. w ich różnych formach. Stosując tego typu wyrażenia łatwo o błąd. Nie posiadasz przecież wiedzy totalnej o Wszechświecie.

Pisz konkretnie. Tekst lub artykuł blogowy nie jest najlepszym miejscem do uprawiania językowej czy intelektualnej ekwilibrystyki. Esej, felieton, osobisty wpis dotyczący ważnej dla Ciebie sprawy – tak, tutaj można sobie pozwolić na odrobinę prywaty czy wręcz ekstrawagancji. Jeżeli jednak Twoja praca ma posłużyć szeroko rozumianemu marketingowi, warto się zastanowić dwa razy nad osobistym wydźwiękiem Twojego artykułu.
Lead, wypunktowania, nagłówki, śródtytuły, akapity – czyli wszystko to, co wprowadza odrobinę światła do tekstu – jest jak najbardziej wskazane. Ściana tekstu sprawdza się w twórczości noblistów, ale nie na blogach. Tematyka czy trudność poruszanego zagadnienia nie mają w tym przypadku znaczenia. Daj użytkownikowi możliwość złapania oddechu, nie każ mu koncentrować się zbyt długo.

Traktuj czytelnika z szacunkiem dla jego inteligencji. Czyli tak, jak chcesz, aby traktowano Ciebie. Clickbaity nie są chwytliwe, a pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM nie sprawi, że Twój tekst będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak obecność potrójnych wykrzykników czy komunikatów w stylu „Kliknij, a Twoje życie zmieni się na zawsze!!”. Po prostu niech tytuł artykułu będzie adekwatny do jego treści.

Samo napisanie artykułu nie jest tak naprawdę trudne. Wystarczy, że skupimy się na tym, co chcemy czytelnikowi czy klientowi przekazać i jakiś tekst stworzymy. Sztuką jest jednak napisanie artykułu dojrzałego, który nie jest wyłącznie reklamą i laniem wody, a niesie za sobą wartość merytoryczną.

Kończąc artykuł warto przedstawić swoją opinię o danym temacie i pokazać, że nie przechodzimy obok niego obojętnie. Pokazanie swojej ludzkiej twarzy, znacznie poprawi wiarygodność artykułu i pokaże, że mamy zdanie na dany temat.

Zakończenie nie jest wymaganą częścią artykułu, jednak pozwala ona nawiązać kontakt z odbiorcami, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do komentowania i wchodzenie w dyskusję z innymi użytkownikami.

To, czy dany artykuł zostanie dobrze przyjęty, często zależy nie od jego jakości a od grupy odbiorców. Pisząc artykuł, musisz więc wiedzieć do jakiej grupy docelowej dany tekst będzie kierowany, co znacznie ułatwi odniesienie sukcesu.

Pisząc tekst na jakikolwiek temat, pamiętaj o stosowaniu przedstawionych przez nas zasad, dzięki czemu Twoje artykuły nie tylko będą cieszyły się większą popularnością, ale też będą zachęcały do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *